SPAD: BNR - An Honest Review (Updates)

Ha, ini updates untuk entry sebelum ni. Boleh baca previous entry tu kat sini. Dalam entry sebelum ni, saya ada buat aduan pasal a few things bila BNR dikuatkuasakan 1 Disember 2015 lepas.

Btw, pagi tadi (21 Disember 2015), time tengah tunggu bas nak pergi office, saya nampak bas 506 dah tukar jadi RapidKL balik! Wuhuuu! *loncat²*

23 Disember 2015 (Rabu) - 8:47AM:
Officially, laluan bas 506 da tukar jadi RapidKL balik! Alhamdulillah, syukur². So, everything went back to normal. Semua orang pun happy. SPAD, good job! Never thought it would revert back to RapidKL this quick. :D

21 Disember 2015 (Isnin) - 2:49PM:
1. Annoucement, kempen, apa pun tak de.
Saya ada ternampak iklan kat dalam surat khabar, radio, etc after BNR dilaksanakan. Bak kata ayah saya, better late than never. >.<" At least, orang yang tak naik bas pon da diberitahu. Takdela macam katak bawah tempurung sangat, ye tak? Haha.

2. Jadual perjalanan bas/ketepatan masa/bilangan bas.
So far, setakat minggu lepas, MetroBus da improve even a little. Daripada 1 buah bas kepada 3 buah bas untuk laluan 506 (laluan lama: U43) sehari. Masa bertolak daripada Putrajaya Sentral pon memang tepat² pukul 7:00AM. Mula² tu je la, lambat sikit. Dalam pukul 7:30AM macam tu baru sampai.

3. Cara pembayaran.
Ni still takde perubahan. Of kosla, nak pasang Touch N Go bagai. Mestilah ambil masa. Be realistic. Owh, btw, last week, driver bas tu cakap, laluan ni da tak pakai konduktor, jadi driver yang kena koyak tiket sendiri. Kesian gila satu, slow pon satu. =.= Sampai kena hon dengan bas lain sebab halang laluan. *serius rasa nak jadi konduktor bas percuma time ni*

4. Harga tiket.
Yang ni pon, eventhough tiket still mahal, tapi at least dia visible untuk pengguna² bas. Senang, boleh tengok sendiri. Tak payah nak susah² tanya. :D Cer tengok gambar kat bawah ni.

Senarai harga tiket bas
5. Keadaan bas tu sendiri.
Haha. Ni pon sama, still takde perubahan. Takkan nak expect dia tukar terus jadi bas baru kan? Hoho~

6. Driver tak tahu jalan.
Ha, yang ni banyak dah improvenya. Semua driver dah tahu nak berhenti kat mana. Tak teragak² macam mula² dulu. *thumbs up*